Chiquita Milestones
Chiquita Milestones

Ορόσημα

Η αρχή
Ο Μεγάλος Λευκός Στόλος
Miss Chiquita
Βιωσιμότητα
Η αρχή

Η αρχή

Το 1899, περισσότερο από έναν αιώνα πριν, η μεταφορά μπανανών και η αποφυγή της ωρίμανσής τους καθ' οδόν, ήταν πραγματική πρόκληση. Οι πρώτοι μεταφορείς μπανανών, βασιζόμενοι σε ευνοϊκούς ανέμους μπορούσαν μόνο να ελπίζουν ότι το φορτίο τους δεν θα ωρίμαζε προτού πιάσουν λιμάνι. Όταν ο Καπετάνιος Lorenzo Dow Baker πήγε με την αλιευτική σκούνα Telegraph από την Τζαμάικα στο Τζέρσεϊ Σίτι το 1870, με 160 τσαμπιά φορτίο, τα αποθήκευσε στο κατάστρωμα και περίμενε ευνοϊκούς ανέμους.

Τελικά ήταν τυχερός και έφτασε στο Νιου Τζέρσεϊ 11 ημέρες αργότερα, όπου τις πούλησε βγάζοντας κέρδος 2 δολάρια ανά τσαμπί. Αυτή ήταν η αρχή της επιχείρησης που σήμερα γνωρίζουμε ως Chiquita Brands International.

Το 1899, ιδρύθηκε η United Fruit Company. Η εταιρεία ήταν αποτέλεσμα της συγχώνευσης της Boston Fruit Company, με ιδιοκτήτες τον Καπετάνιο Baker και τον Andrew Preston, και μιας σιδηροδρομικής εταιρείας που είχε φυτέψει μπανανιές κατά μήκος των γραμμών της. Ο Minor C. Keith και οι σιδηροδρομικές του εταιρείες συγχωνεύτηκαν με την Boston Fruit Company για να δημιουργήσουν την United Fruit Company στις 30 Μαρτίου 1899.

Η United Fruit Company εξέδωσε την πρώτη της ετήσια έκθεση μετόχων ένα χρόνο αργότερα, το 1900, και εισήχθη για πρώτη φορά στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 1903.

Ο Μεγάλος Λευκός Στόλος

Ο Μεγάλος Λευκός Στόλος

Το όνομα του Μεγάλου Λευκού Στόλου μπορεί να αναχθεί στο 1907, όταν ο Πρόεδρος Teddy Roosevelt έστειλε έναν στόλο πολεμικών πλοίων σε παγκόσμια περιοδεία. Αυτά τα πλοία ήταν βαμμένα λευκά αντί για το συνηθισμένο πλέον γκρι, και έγιναν γνωστά ως ο Μεγάλος Λευκός Στόλος. Την ίδια εποχή, ο Καπετάνιος Baker έβαψε και τα δικά του πλοία λευκά για να αντανακλούν τον τροπικό ήλιο και να μπορούν να διατηρούν ευκολότερα τη θερμοκρασία των μπανανών.

Καθώς ο στόλος της United Fruit Company από μεγάλα, γρήγορα, λευκοβαμμένα πλοία μεγάλωνε, έγινε και αυτός γνωστός ως ο Μεγάλος Λευκός Στόλος. Μέχρι το 1930, ο στόλος της εταιρείας έφτασε τα 95 πλοία.

Miss Chiquita

Miss Chiquita

Προς το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η Εταιρεία λάνσαρε το όνομα Chiquita και τον χαρακτήρα της Miss Chiquita μαζί με το τραγούδι της. Η Miss Chiquita παρουσιάστηκε ως το λογότυπο και η μασκότ για την εταιρεία μπανάνας το 1944 και σχεδιάστηκε από τον καλλιτέχνη Dik Browne.

Τα πρώτα χρόνια, η Miss Chiquita εμφανίστηκε σε ραδιοφωνικές εκπομπές και έκανε πολλές guest εμφανίσεις σε ταινίες, διαφημίσεις, ακόμη και στη Συμφωνική Ορχήστρα Boston Pops. Η μπανάνα Miss Chiquita άλλαξε σε γυναίκα που φορά καπέλο με φρούτα το 1987.

Το 1963, το τρέχον λογότυπο απεικονίζει το αδρό σχήμα της γυναίκας πάνω από το όνομα του brand σε ένα μπλε σήμα. Η Εταιρεία ξεκίνησε το μεγαλύτερο πρόγραμμα branding που επιχειρήθηκε ποτέ από εταιρεία παραγωγής φρέσκων ειδών διατροφής, το οποίο συνοδεύτηκε από διαφημιστική καμπάνια ρεκόρ που συμπεριλάμβανε την τοποθέτηση του χαρακτηριστικού Μπλε Αυτοκόλλητου στις μπανάνες.

Η εταιρεία ήταν χορηγός των 13ων Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων που πραγματοποιήθηκαν στο Lake Placid το 1980. Το brand κυκλοφόρησε 16 συλλεκτικά αυτοκόλλητα περιορισμένης έκδοσης όπου πρωταγωνιστεί το ρακούν, η μασκότ των αγώνων.

Ο Αμερικανός παγοδρόμος ταχύτητας Eric Heiden κέρδισε και στα πέντε αγωνίσματα παγοδρομίας ταχύτητας από τα 500 μέτρα μέχρι και τα 10.000 μέτρα, πετυχαίνοντας Ολυμπιακό ρεκόρ σε κάθε ένα από αυτά. Έγινε το πρώτο πρόσωπο στην ιστορία των Ολυμπιακών που κέρδισε πέντε χρυσά μετάλλια σε ατομικά αθλήματα στους ίδιους Ολυμπιακούς Αγώνες.

βιωσιμότητα

Βιωσιμότητα

Το 1990, η Εταιρεία άλλαξε επισήμως το όνομά της σε Chiquita Brands International, Inc. για να εκμεταλλευτεί την παγκόσμια αναγνώριση του ονόματος του brand. Στη δεκαετία του 1990, η Chiquita ξεκίνησε την πορεία της ώστε να γίνει μια πιο βιώσιμη επιχείρηση, συνεργαζόμενη με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, όπως η Rainforest Alliance, για την επίτευξη πιστοποιήσεων για όλες τις ιδιόκτητες φυτείες μπανάνας της στη Λατινική Αμερική έως το 2000.
 

Το ίδιο έτος, η Chiquita υιοθέτησε το πρότυπο κοινωνικής ευθύνης Social Accountability 8000 για τα δικαιώματα των εργαζόμενων ως το βασικό πρότυπο εργασίας για τις επιχειρήσεις της.

Η Chiquita Brands International αποκτήθηκε το 2015 από τους ομίλους Grupo Cutrale και J. Safra Group. Η εταιρεία επανατοποθετεί το brand ως «playful by nature» και ξεκινά την καμπάνια Just Smile σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ιστορικό Χρονοδιάγραμμα
1870

Ο Καπετάνιος Lorenzo Dow Baker αγόρασε 160 τσαμπιά μπανάνες στην Τζαμάικα και τα μετέφερε με καράβι στο Τζέρσεϊ Σίτι σε 11 ημέρες, όπου τα πούλησε και έβγαλε κέρδος.

1871

Ο Minor C. Keith ταξίδεψε στην Κόστα Ρίκα και του ανατέθηκε η σύμβαση κατασκευής του εθνικού σιδηρόδρομου. Καθώς χρειαζόταν φορτίο και επιβάτες για τον σιδηρόδρομο, φύτεψε μπανανιές κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών ώστε να του καταβάλλονται κόμιστρα τόσο προς το εσωτερικό της χώρας όσο και προς τη θάλασσα.

 

1885

Ο Καπετάνιος Baker δημιούργησε μια εταιρεία με τον Andrew Preston και επενδυτές, με την επωνυμία Boston Fruit Company.

1899

Ο Keith και οι σιδηροδρομικές του εταιρείες συγχωνεύτηκαν με την Boston Fruit Company για να δημιουργήσουν την United Fruit Company στις 30 Μαρτίου.

1899

Δημιουργήθηκε η Fruit Dispatch Company για να διανέμει μπανάνες παντού στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία εξελίχθηκε με τα χρόνια διανέμοντας φρέσκα, ευπαθή προϊόντα στις περιοχές της ενδοχώρας.

1899

Τα πλοία βάφτηκαν λευκά ώστε να αντανακλούν τον τροπικό ήλιο και να διατηρείται η ιδανική θερμοκρασία για τις μπανάνες. Τα πλοία αυτά αποκαλούνταν Ο Μεγάλος Λευκός Στόλος.

1903

Η United Fruit Company έφερε την επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές ευπαθών τροφίμων χρησιμοποιώντας πλοία-ψυγεία. Η United Fruit εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

1904

Η United Fruit τελειοποίησε μια αδιάσπαστη γραμμή ασύρματης επικοινωνίας από τις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τη Νότια Αμερική. Ήταν η πρώτη εταιρεία που έφερε αυτή τη νέα τεχνολογία στις τροπικές χώρες έτσι ώστε τα πλοία στη θάλασσα να μπορούν να επικοινωνούν δίνοντας σημαντικές πληροφορίες σε τοποθεσίες της εταιρείας στη Λατινική Αμερική.

1910

Η Εταιρεία ξεκίνησε την πρώτη έρευνα για τις μπανάνες στη Λατινική Αμερική για την ανάπτυξη νέων ποικιλιών που είναι ανθεκτικές στις ασθένειες.

1930

Ο στόλος της Εταιρείας έφτασε τα 95 πλοία.

1941

Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος σχεδόν ακινητοποίησε τη βιομηχανία μπανάνας. Τα πλοία της Εταιρείας επιτάχθηκαν από τη Βρετανική και Αμερικανική κυβέρνηση για να βοηθήσουν στον πόλεμο.

1944

Η Εταιρεία λάνσαρε το όνομα Chiquita και τον χαρακτήρα της Miss Chiquita μαζί με το τραγούδι της.

1947

Η Chiquita κατοχυρώθηκε ως εμπορικό σήμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

1961

Η Εταιρεία ξεκίνησε να μεταφέρει μικρά τσαμπιά μπανάνες σε χαρτόκουτα αντί για μεγάλα τσαμπιά για να τα προστατέψει από τα χτυπήματα.

1963

Η Εταιρεία ξεκίνησε το μεγαλύτερο πρόγραμμα branding που επιχειρήθηκε ποτέ από εταιρεία παραγωγής φρέσκων ειδών διατροφής, το οποίο συνοδεύτηκε από διαφημιστική καμπάνια ρεκόρ που συμπεριλάμβανε την τοποθέτηση του χαρακτηριστικού Μπλε Αυτοκόλλητου στις μπανάνες: «Αυτό το σήμα στο εξωτερικό εγγυάται ό,τι καλύτερο στο εσωτερικό.»

1966

Το Chiquita brand παρουσιάζεται στην Ευρώπη.

1967

Η ετικέτα της Chiquita παρουσιάζεται στην Ευρώπη.

1969

Η Εταιρεία έλαβε το πρώτο της δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη συσκευασία τροποποιημένης ατμόσφαιρας που παρέχει ατμόσφαιρα χαμηλή σε οξυγόνο σε ξεχωριστά κουτιά με μπανάνες, ώστε να αναστέλλεται η ωρίμανση κατά τη μεταφορά.

1970

Η Εταιρεία συγχωνεύτηκε με την AMK Corporation, η οποία διαχειριζόταν την επιχείρηση κρέατος John Morrell. Το όνομα αλλάζει σε United Brands Company.

1973

Η Εταιρεία παρουσίασε τα πρώτα πλοία μεταφοράς ψυγείων κοντέινερ για τη μεταφορά μπανανών μεταξύ της Λατινικής Αμερικής και του Τέξας.

1980

Η Chiquita ήταν ο επίσημος χορηγός και προμηθευτής μπανανών στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Lake Placid της Νέας Υόρκης.

1984

Η Chiquita παραλαμβάνει το πρώτο από τα τέσσερα καινούρια πλοία-ψυγεία για το εμπόριο από τον Παναμά στην Ευρώπη.

1990

Η Εταιρεία αλλάζει επισήμως το όνομά της σε Chiquita Brands International, Inc. για να εκμεταλλευτεί την παγκόσμια αναγνώριση του ονόματος του brand. Η Chiquita παραλαμβάνει το πρώτο από τα 16 πλοία-ψυγεία στον σύγχρονο στόλο της και επενδύει σε σημαντική επέκταση της μπανάνας στην Ατλαντική ζώνη της Κόστα Ρίκα.

1991

Η Chiquita κατασκευάζει ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας μπανάνας στην Κόστα Ρίκα. Η Chiquita είναι η πρώτη εταιρεία μπανάνας που συνεργάζεται με τον περιβαλλοντικό οργανισμό Rainforest Alliance στο πρόγραμμα Better Banana Project.

1992

Τα πλοία-ψυγεία της Chiquita εξοπλίζονται με νέα ελεγχόμενη ατμόσφαιρα για να καθυστερεί επιπλέον η διαδικασία ωρίμανσης και να βελτιώνεται η ποιότητα των φορτίων φρούτων.

1994

Οι πρώτες φυτείες Chiquita πιστοποιούνται από το πρόγραμμα Better Banana Project της Rainforest Alliance.

1997

Οι μπανάνες Chiquita πιστοποιούνται από την Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας.

1998

Η Chiquita ολοκληρώνει την επέκταση στο μεγαλύτερο στον κόσμο εργοστάσιο επεξεργασίας μπανάνας που βρίσκεται στην Κόστα Ρίκα.

2000

Η Chiquita υιοθετεί τις Βασικές Αξίες και ενημερώνει τον Κώδικα Δεοντολογίας της για να συμπεριλάβει το πρότυπο εργασίας SA8000 του οργανισμού Social Accountability International. Η Rainforest Alliance πιστοποιεί ότι το 100% των φυτειών της Chiquita στη Λατινική Αμερική πληρούν τα αυστηρά περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα του Better Banana Project.

2001

Η Chiquita και η IUF, COLSIBA υπογράφουν μια ιστορική συμφωνία για τα δικαιώματα των εργαζόμενων στη βιομηχανία μπανάνας. Η Wal-Mart ονόμασε την Chiquita Περιβαλλοντικό Προμηθευτή της Χρονιάς.

2002

Η Chiquita συμμετέχει στην Πρωτοβουλία Ethical Trading. Η εταιρεία αποτελεί μία από τις κορυφαίες 20 «πράσινες μετοχές» σύμφωνα με το The Progressive Investor.

2003

Η Chiquita παραλαμβάνει το βραβείο «Corporate Conscience Award» από τον οργανισμό Social Accountability International.

2004

Το 100% των ιδιόκτητων φυτειών της Chiquita στη Λατινική Αμερική έχει λάβει πιστοποίηση για το πρότυπο εργασίας SA8000. Η Chiquita κερδίζει το βραβείο εταιρικού πολίτη «Corporate Citizen of the Americas Award» από τον Οργανισμό Αμερικανικών Κρατών για το πρόγραμμα ιδιοκτησίας κατοικίας στο Nuevo San Juan στην Ονδούρα.

2010

Η Chiquita παρουσιάζει την επαναστατική καινοτομία στην ασφάλεια τροφίμων Fresh Rinse.

2011

Η Chiquita γίνεται Εθνικός Στρατηγικός Συνεργάτης για το πρόγραμμα MyPlate του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ.

2016

Απονομή του Βραβείου Πελατών από τη γερμανική αλυσίδα καταστημάτων REWE ως ένα από τα πιο βιώσιμα προϊόντα

2017

Ολοκλήρωση του μεγαλύτερου στον κόσμο συστήματος φωτοβολταϊκών που ακολουθούν την πορεία του ήλιου σε εγκαταστάσεις της Chiquita στις ΗΠΑ

2017

Ανάμεσα στις 15 πιο αγαπημένες από τους γονείς μάρκες στην Αμερική, Brand Love Study – Smarty Pants