Sustainability
Sustainability

Αειφορία

Πάθος για ευημερία και ανταπόδοση

Θέλουμε η Chiquita να είναι η μπανάνα που επιλέγουν όλοι σε κάθε αγορά που δραστηριοποιούμαστε, προσφέροντας στους πελάτες μας την υψηλότερη ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών. Θέλουμε να δημιουργήσουμε σταθερές αξίες για το Chiquita Brand, τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους συνεργάτες και το κοινωνικό σύνολο, σεβόμενοι ταυτόχρονα το περιβάλλον. Θέλουμε να το κάνουμε στο πνεύμα της ευημερίας και της ανταπόδοσης, με σεβασμό στο περιβάλλον και σε όλους όσους εμπλέκονται στην επιχείρησή μας.

για το κοινό καλό

150 ετών

Η Chiquita πλησιάζει την ηλικία των 150 ετών - μια καλή στιγμή να αναλογιστούμε όλα όσα έχουμε επιτύχει αλλά, κυρίως, να εστιάσουμε στον δρόμο που θέλουμε να ακολουθήσουμε για τα επόμενα 150 χρόνια. Πλέον σε ιδιωτική κατοχή, με μακροπρόθεσμο όραμα, θέλουμε να χτίσουμε μια δυνατή εταιρεία που θα είναι ικανή να ανταπεξέλθει τόσο στις απαιτήσεις του κλάδου όσο και στα απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα.

Για να το επιτύχουμε αυτό πρέπει να είμαστε μέρος μιας υγιούς και ανταγωνιστικής βιομηχανίας. Πρέπει να αποδίδουμε με σταθερότητα σε βάθος χρόνου για να θέσουμε γερές βάσεις για το μέλλον. Ξεκάθαρα επίσης πρέπει να υλοποιήσουμε ένα πραγματικά αειφόρο και υπεύθυνο επιχειρηματικό μοντέλο. Θέλουμε να σεβαστούμε και να προστατέψουμε τους φυσικούς μας πόρους. Θέλουμε να υποστηρίξουμε τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και πάνω απ'όλα να τοποθετήσουμε  τους έμπειρους εργαζόμενούς μας στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων μας. Γι' αυτό είμαστε αφοσιωμένοι στο πνεύμα της ευημερίας και της ανταπόδοσης.

Θέλουμε να τα πάμε καλά και να αναπτυχθούμε. Αυτό σημαίνει καλή επιχείρηση, αλλά θέλουμε και να προσφέρουμε στους εργαζόμενούς μας και στις κοινότητές μας. Σήμερα επενδύουμε στο αειφόρο μέλλον ενεργά. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων βασίζεται σε μακροπρόθεσμη προοπτική. Προσπαθούμε να αποφεύγουμε τις «προχειροδουλειές» για γρήγορο κέρδος. Κατά βάθος είμαστε αγρότες και δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια, στη συλλογή και στην παράδοση των καλύτερων προϊόντων στους καταναλωτές. Και το κάνουμε όχι μόνο με μια αίσθηση ακεραιότητας και ταπεινότητας αλλά και με μια τολμηρή δέσμευση. Διαχειριζόμαστε τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες με μια άμεση, πρακτική προσέγγιση από τον μέτοχο μέχρι τον εργαζόμενο στο αγρόκτημα. Γι' αυτό η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν είναι μια ξεχωριστή και ανεξάρτητη λειτουργία στην Chiquita. Την έχουμε πλέον υιοθετήσει σε όλες τις καθημερινές μας δραστηριότητες.

Οι πρωτοβουλίες μας για μια αειφόρα επιχείρηση

chiquita

Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι το χαρακτηριστικό Μπλε Αυτοκόλλητο αντιπροσωπεύει τόσο τις βιώσιμες μπανάνες όσο και την έμπνευσή μας για ευημερία και ανταπόδοση. Στον πυρήνα του τρόπου λειτουργίας της εταιρείας μας βρίσκονται αποδοτικές και αειφόρες εταιρικές διαδικασίες σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα σε συνδυασμό με ένα υγιές και ενθουσιώδες εργατικό δυναμικό.

Έχουμε καθήκον και δέσμευση προς τις κοινότητές μας και γνωρίζουμε ότι η δική τους επιτυχία γίνεται και δική μας επιτυχία. Γι' αυτό υποστηρίζουμε τις κοινότητές μας με ποικίλα προγράμματα. Η πρωτοβουλία Παιδιά και Μόρφωση είναι η απάντησή μας στην ανάγκη για μόρφωση των νεότερων γενιών. Επιπλέον, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τα μακροχρόνια προγράμματα βιοποικιλότητας στη Λατινική Αμερική.

Καθώς αποτελεί την υπαρξιακή βάση και το διατροφικό μέσο επιβίωσης για εκατομμύρια ανθρώπους, θέλουμε να συνασπίσουμε τη βιομηχανία έτσι ώστε να διασφαλίσουμε την ικανότητά μας να αντιμετωπίζουμε θέματα όπως ο μύκητας TR4. Αυτή η ασθένεια δεν απειλεί μόνο τις φυτείες μπανανών μας αλλά και τις φυτείες των συνεργατών και των ανταγωνιστών μας - σε όλες τις χώρες και αγορές.

Πίσω από το Mπλε Aυτοκόλλητο
Η σημασία του καλού γείτονα
Για το κοινό καλό
Πίσω από το Μπλε Αυτοκόλλητο

Πίσω από το Mπλε Aυτοκόλλητο

 Σήμερα αλλά και στο μέλλον θα εστιάσουμε την αειφόρα στρατηγική μας σε 3 βασικές πρωτοβουλίες: Πρώτον, θέλουμε να διασφαλίζουμε ότι το χαρακτηριστικό μπλε αυτοκόλλητο αντιπροσωπεύει υψηλής ποιότητας, νόστιμες και, πάνω από όλα, αειφόρες μπανάνες. Για τον λόγο αυτό η πρωτοβουλίαΠίσω από το Μπλε Αυτοκόλλητο αποτελείται από πολλές καινοτομίες στη διαχείριση και την εφοδιαστική αλυσίδα στις φυτείες, με θετικό αντίκτυπο όσον αφορά στα απόβλητα, στη μείωση ρύπων, στο αποτύπωμα του CO2 και του νερού και σε πολλά ακόμα.

Η πιο σημαντική πρωτοβουλία αειφορίας στον τομέα αυτό είναι το συνεχιζόμενο πρόγραμμα ανανέωσης φάρμας για τη βελτίωση της απόδοσης και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Έως και σήμερα το 39% των αγροτικών εκτάσεων που μας ανήκουν έχει ανανεωθεί. Στόχος μας είναι να φτάσουμε το 76% μέχρι το 2020. Για να το επιτύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε καταρτισμένους και ενθουσιώδεις εργαζόμενους. Γι' αυτό τοποθετούμε τους εργαζόμενους στον πυρήνα των προσπαθειών μας. Τους παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο σύνολο προγραμμάτων και παροχών σχετικά με την ασφάλεια στον χώρο εργασίας, την υγεία, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τα δικαιώματα των γυναικών, τη μόρφωση και την εκπαίδευση, καθώς και ανταγωνιστικούς μισθούς και προγράμματα αποταμίευσης.

Η σημασία του καλού γείτονα

Η σημασία του καλού γείτονα

Δεύτερον, πιστεύουμε ότι Η σημασία του καλού γείτονα είναι μεγάλη. Ως καλοί γείτονες και πολίτες αναγνωρίζουμε ότι έχουμε καθήκον και δέσμευση προς τις κοινότητες, τους προμηθευτές, τους συνεργάτες, τους καταναλωτές μας και το περιβάλλον. Ξεκινάμε και υποστηρίζουμε κοινωνικά προγράμματα όπως η επένδυση σε σχολικές υποδομές, η παροχή βοήθειας ώστε τα παιδιά να λάβουν μόρφωση, η δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης και η προώθηση της κοινωνικής ενδυνάμωσης.

Παρέχουμε βοήθεια σε περιπτώσεις καταστροφών όποτε χρειάζεται και συνεργαζόμαστε στενά με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις σε επιλεγμένα φιλανθρωπικά προγράμματα. Όσον αφορά το περιβάλλον, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τα μακροχρόνια μας προγράμματα για τη διατήρηση της φύσης.

 

Για το κοινό καλό

Για το κοινό καλό

Τρίτον, για να είναι η παγκόσμια βιομηχανία μπανάνας βιώσιμη και ανθεκτική στον χρόνο, εμείς, ως ηγέτες του κλάδου, πρέπει να αξιοποιήσουμε πόρους και τεχνογνωσία υιοθετώντας μια ευρεία προσέγγιση προς όλη τη βιομηχανία και Για το κοινό καλό. Οι μπανάνες είναι το τέταρτο πιο σημαντικό καλλιεργούμενο φυτικό είδος στον κόσμο μετά το ρύζι, το σιτάρι και το καλαμπόκι. Είναι γεγονός πως οι μπανάνες είναι ένα βασικό και σημαντικό είδος διατροφής για εκατομμύρια ανθρώπους.

Θέλουμε να συνασπίσουμε τους κύριους παράγοντες της βιομηχανίας για να αντιμετωπίσουμε θέματα όπως την απειλή της ασθένειας των μπανανών TR4. Σε έναν κόσμο με παγκόσμια σύνδεση, ο μύκητας TR4 δεν γνωρίζει σύνορα. Εμείς αναγνωρίζουμε ότι αποτελεί καθήκον και ευθύνη μας να αναλάβουμε την πρωτοβουλία και να εργαστούμε δυναμικά για το μέλλον της βιομηχανίας μαζί με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Χρονοδιάγραμμα αειφορίας
1992

Συμμετοχή στην οργάνωση Rainforest Alliance.

1994

2000-2012, πιστοποίηση όλων των 100% ιδιόκτητων φυτειών στη Κόστα Ρίκα

2002

Πρωτοβουλία Business for Social Responsibility & Ethical Trading

2002

Πιστοποίηση των ιδιόκτητων φυτειών μας στην Κόστα Ρίκα 

2003

Πιστοποίηση των ιδιόκτητων φυτειών μας στην Κολομβία και τον Παναμά

2003

Πιστοποίηση των πρώτων ιδιόκτητων φυτειών μας στην Κολομβία, την Κόστα Ρίκα και τον Παναμά

2003

Γνωμοδοτικό συμβούλιο του οργανισμού Social Accountability International

2004

Βραβείο Citizens of Americas

2004-2012

Πιστοποίηση του 100% των φυτειών μας

2005

Προστασία του Μεσοαμερικανικού Κοραλλιογενή Υφάλου από τη WWF

2005-2012

Πιστοποίηση του 100% των αγροκτημάτων μας

2007

Πρόγραμμα Nogal σε συνεργασία με τις εταιρείες Migros & GTZ

2007

Corporate IFC Labor Advisory Group

2009

Συνεργασία βιοποικιλότητας με τις REWE, GIZ, CORBANA

2010

Αποτύπωμα άνθρακα με το MIT

2011

Επιτροπή γυναικών με τις ενώσεις IUF/COLSIBA

2011

Οι IPL/ASDA συμμετέχουν στο έργο Nogal 

2012

Υδάτινο αποτύπωμα WWF

2012

Πιστοποίηση του 66% του όγκου των ανανάδων

2015

Αναβάθμιση του στόλου κοντέινερ, μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 35% έως 58%

2016

24 χρόνια με τη Rainforest Alliance 

2016

Αναβάθμιση του Σουηδικού Κέντρου Ωρίμανσης Μπανανών, εξοικονομώντας ενέργεια κατά 45%

2016

Απονομή του Βραβείου Πελατών από τη γερμανική αλυσίδα καταστημάτων REWE ως ένα από τα πιο αειφόρα προϊόντα τους

2017

Βραβείο Corporate Sustainable Champion από τη Rainforest Alliance για εξαιρετική δέσμευση στην αειφορία και τη βελτίωση των βιοτικών πόρων

2017

Ολοκλήρωση του μεγαλύτερου στον κόσμο συστήματος φωτοβολταϊκών που ακολουθούν την πορεία του ήλιου σε εγκαταστάσεις της Chiquita στις ΗΠΑ