Τι σημαίνει Chiquita;
“Chiquita” σημαίνει μπανάνα. Γιατί; Επειδή η Chiquita είναι μια ηγετική παγκόσμια εταιρεία καλλιέργειας μπανανών που απασχολεί 18.000 άτομα σε 25 χώρες και με παρουσία σε σχεδόν 70 χώρες. Σε κάθε αγορά όπου δραστηριοποιείται, η Chiquita προσπαθεί συνεχώς να είναι η πρώτη επιλογή όσον αφορά της μπανάνες. Παρέχει στους καταναλωτές και τους πελάτες άριστη ποιότητα φρούτων και υπηρεσιών, ενώ παράλληλα δημιουργεί σταθερή αξία για την εμπορική επωνυμία της Chiquita, τους πελάτες της, τους προμηθευτές, τους συνεργάτες και τις κοινότητες, με σεβασμό στο περιβάλλον.
Παρόλο που η εταιρεία θα κλείσει σύντομα τα 150 χρόνια λειτουργίας της, το πνεύμα της παραμένει νέο. Σήμερα, η Chiquita είναι ηγετική εταιρεία με ανανεωμένο όραμα. Η νέα μας ηγεσία επενδύει σημαντικά στα θεμέλιά μας ώστε να υποστηρίξει καλύτερα τους επιχειρηματικούς μας στόχους μέσω της βιώσιμης ανάπτυξης, από την ανανέωση των φυτειών, την ενδυνάμωση της βάσης των εμπορικών προμηθευτών μας, τη βελτίωση των εργοστασίων συσκευασίας, τον έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας και των μεταφορών μέχρι το λανσάρισμα νέας εταιρικής ταυτότητας.
1870
Η ιστορία της Chiquita
Η ιστορία μας ξεκίνησε περισσότερο από έναν αιώνα πριν, όταν η αποστολή νωπών μπανανών και η αποτροπή της ωρίμανσής τους οδόν ήταν πραγματική πρόκληση. Οι πρώτοι μεταφορείς μπανάνας βασίζονταν στους ευνοϊκούς ανέμους και μπορούσαν μόνο να ελπίζουν ότι το φορτίο τους δεν θα ωριμάσει πριν να φτάσουν στο λιμάνι.
1870
καπετάνιος Lorenzo Dow Baker
Όταν ο καπετάνιος Lorenzo Dow Baker απέπλευσε με τη σκούνα Telegraph από την Τζαμάικα για το Τζέρσεϊ Σίτι το 1870 με φορτίο 160 τσαμπιών μπανάνας, τα στοίβαξε απλώς στο κατάστρωμα και περίμενε τον ούριο άνεμο. Η τύχη τού χαμογέλασε και έφτασε στο Νιου Τζέρσεϊ μετά από 11 μέρες, όπου πούλησε το φορτίο του με κέρδος 2,00 $ για κάθε τσαμπί.
Το 1885, ο καπετάνιος Baker ξεκίνησε μια συνεργασία με τον Andrew Preston και τους επενδυτές του και την ονόμασε Boston Fruit Company. Αυτή ήταν το ταπεινό ξεκίνημα του παγκόσμιου φαινομένου που σήμερα είναι γνωστό ως Chiquita Brands International.
1899
United fruit company
Το 1899 ιδρύθηκε η United Fruit Company. Πρόκειται για τον καρπό της συγχώνευσης της Boston Fruit Company που ανήκε στον καπετάνιο Baker και τον Andrew Preston, και της εταιρείας σιδηροδρόμων Minor C. Keith, η οποία είχε φυτέψει μπανάνες κατά μήκος των γραμμών της.
1899
United Fruit Company
Η εταιρεία δημιουργήθηκε στις 30 Μαρτίου. Η United Fruit Company εξέδωσε την πρώτη ετήσια έκθεση για τους μετόχους της έναν χρόνο αργότερα, το 1900, και εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης για πρώτη φορά το 1903.
Τα πλοία ήταν βαμμένα λευκά για να αντανακλούν τον τροπικό ήλιο και να διατηρούν τη βέλτιστη θερμοκρασία για τις μπανάνες. Γι’ αυτό αναφέρονται ως “Ο Λευκός Μεγάλος Στόλος”.
1907
Λευκός Μεγάλος Στόλος
Το όνομα του Λευκού Μεγάλου Στόλου χρονολογείται στο 1907, όταν ο Πρόεδρος Τέντι Ρούζβελτ έστειλε στόλο πολεμικών πλοίων σε μια παγκόσμια περιοδεία. Αυτά τα πλοία ήταν βαμμένα λευκά αντί για το συνηθισμένο γκρι, και έγιναν γνωστά ως ο Λευκός Μεγάλος Στόλος.
1907
Λευκός Μεγάλος Στόλος
Ταυτόχρονα, ο καπετάνιος Baker έβαψε και αυτός τα πλοία του λευκά για να αντανακλούν το τροπικό φως του ήλιου και να διατηρείται πιο εύκολα η ιδανική θερμοκρασία για τις μπανάνες.
Σήμερα, οι μεταφορείς από και προς την Κεντρική Αμερική μπορούν απλώς να καλέσουν τον Λευκό Μεγάλο Στόλο για να λάβουν την ίδια κορυφαία εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν εδώ και σχεδόν έναν αιώνα. Ο Λευκός Μεγάλος Στόλος αποτελεί συστατικό στοιχείο της Chiquita Brands International, με έδρα τη Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνας. Η Chiquita Brands και οι θυγατρικές της απασχολούν περίπου 20.000 άτομα σε 70 χώρες και έξι ηπείρους. Είμαστε περήφανοι για την εταιρεία μας και ακόμη περισσότερο για τους ανθρώπους που την απαρτίζουν.
1944
Miss Chiquita, η πρώτη γυναίκα των φρούτων
Στα πρώτα της χρόνια, η Miss Chiquita έγινε διάσημη στον διάδρομο των σούπερ μάρκετ ως μια μπανάνα κινουμένων σχεδίων. Σχεδιασμένη το 1944 από τον σκιτσογράφο Dik Browne, δημιουργό και εικονογράφο των κόμικς Hägar the Horrible και Hi and Lois, η Miss Chiquita ήταν το φιλικό πρόσωπο πίσω από τις μπανάνες Chiquita.
1944
Miss Chiquita
Με τον χαρούμενο και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα της, ήταν ειδική για τα πάντα σχετικά με τις μπανάνες, βοηθώντας τους καταναλωτές να μάθουν για την εντυπωσιακή θρεπτική τους αξία και για τον τρόπο ωρίμανσής τους.
Ήταν μια μεγάλη διασημότητα, κάνοντας guest εμφανίσεις σε κορυφαίες ραδιοφωνικές εκπομπές, όπως αυτές των Fred Allen και Alec Templeton. Άλλες ραδιοφωνικές προσωπικότητες που προσκάλεσαν τη Miss Chiquita να βγει στον αέρα ήταν ο Charlie McCarthy και ο Bert Lahr. Με την πάροδο των χρόνων, η όψη της Miss Chiquita άλλαζε καθώς σιγά- σιγά ζωντάνευε.
1944
Το τραγούδι της μπανάνας Chiquita
“Είμαι η μπανάνα Chiquita και ήρθα να πω – οι μπανάνες ωριμάζουν για συγκεκριμένο σκοπό – Με καφέ κηλίδες και κίτρινο χρώμα – έχουν τέλεια γεύση και λιώνουν στο στόμα…”
1944
Το τραγούδι της μπανάνας Chiquita
Μάλλον ξέρετε ή έστω έχετε ακουστά το διάσημο τραγούδι της μπανάνας Chiquita.
Το τραγούδι ακούστηκε για πρώτη φορά στο ραδιόφωνο το 1944 όταν έκανε το ντεμπούτο της η Miss Chiquita. Η πιασάρικη μελωδία είχε σκοπό να διδάξει στους Αμερικανούς πώς να ωριμάζουν και να χρησιμοποιούν τις μπανάνες, οι οποίες, τότε, αποτελούσαν ακόμη ένα εξωτικό τροπικό φρούτο. Το τραγούδι δημιουργήθηκε από μια διαφημιστική εταιρεία με επικεφαλής τον Robert Foreman. Τραγουδίστρια της αρχικής εκτέλεσης το 1944 ήταν η Patti Clayton, η πρώτη από τις πολλές Miss Chiquita που ακολούθησαν.
Στο απόγειό του, το τραγούδι ακουγόταν 376 φορές την ημέρα σε ραδιοφωνικούς σταθμούς σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα τραγούδια διαφήμισης όλων των εποχών.
Το 1999, αλλάξαμε τους στίχους, για να κάνουμε το τραγούδι πιο σχετικό για τους καταναλωτές και να επισημάνουμε τα θρεπτικά οφέλη που προσφέρει η κατανάλωση μίας μπανάνας Chiquita κάθε μέρα:
Απόσπασμα: “Είμαι η Chiquita Banana και ήρθα να πω – Σας δίνω καλή διατροφή με απλό σκοπό – Όταν τρώτε μια Chiquita έχετε εξασφαλίσει – Ότι η μέρα σας υγιεινά θα ξεκινήσει – Κάτω από τη φλούδα μου κρύβονται βιταμίνες με σούπερ γεύση – Χωρίς λιπαρά, θα σας ζωντανέψει – Θα νιώσετε καλύτερα στην πρώτη μπουκιά – Ένα δώρο απ’ τη φύση, έρωτας με την πρώτη ματιά – Για να τρώτε νόστιμα και υγιεινά – την Chiquita αναζητήστε με σιγουριά!”
Το 2015 κυκλοφόρησε η τελευταία έκδοση, για να κάνουμε το τραγούδι πιο σχετικό στους σημερινούς καταναλωτές και να υπογραμμίσουμε τη νέα ταυτότητα της επωνυμίας μας που θέλει τους καταναλωτές απλώς να χαμογελούν (Just Smile)!
Πνευματική ιδιοκτησία: Στίχοι © 1999 Chiquita Brands L.L.C. “Chiquita Banana” (στοίχοι και μουσική από τους Garth Montgomery, Leonard Mackenzie, William Wirges) υπό την άδεια της Chiquita Brands L.L.C. © 1945 Shawnee Press Inc.
1952
Διαφημιστικές καμπάνιες Chiquita
Ανακαλύψτε μερικές από τις παλιές και πρόσφατες διαφημίσεις μας. Η ταυτότητα της επωνυμίας μας Playful by Nature μας βάζει στις καρδιές των καταναλωτών μας.
1963
Το εμβληματικό Μπλε Αυτοκόλλητο
Η Miss Chiquita εμφανίζεται και στα χαρακτηριστικά μπλε αυτοκόλλητα που κάνουν τις μπανάνες Chiquita και άλλα προϊόντα να ξεχωρίζουν από το 1963.
“Σφραγίζει ό,τι αξίζει”.
1987
Η Miss Chiquita με ανθρώπινη μορφή
Η Miss Chiquita εμφανιζόταν ως μπανάνα μέχρι το 1987, μέχρι που ο καλλιτέχνης Oscar Grillo, ο δημιουργός του Ροζ Πάνθηρα, τη μεταμόρφωσε σε γυναίκα. Η αλλαγή αντανακλούσε τη στοργική εικόνα που είχε υιοθετήσει το κοινό για τη Miss Chiquita ως πραγματικό πρόσωπο.
1990
Chiquita Brands International
Η εταιρεία άλλαξε την επίσημη επωνυμία της σε Chiquita Brands International, Inc. για να επωφεληθεί από την παγκόσμια αναγνώριση του εμπορικού της σήματος.
1990
Chiquita Brands Internaitonal
- Η Chiquita παρέλαβε το πρώτο από τα 16 πλοία-ψυγεία στον σύγχρονο στόλο της και επένδυσε στη μεγάλη επέκταση της μπανάνας στη ζώνη του Ατλαντικού της Κόστα Ρίκα.
- Το 1991, η Chiquita δημιούργησε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας μπανανών στην Κόστα Ρίκα.
- Το 1992, τα πλοία-ψυγεία της Chiquita εφοδιάστηκαν με νέες ελεγχόμενες ατμόσφαιρες για να επιβραδύνουν περαιτέρω τη διαδικασία ωρίμανσης και να βελτιώσουν την ποιότητα των μεταφερόμενων φρούτων.
- Το 1994, οι πρώτες φάρμες της Chiquita πιστοποιήθηκαν από το έργο Better Banana Project της οργάνωσης Rainforest Alliance.
2000
Οι προσπάθειές μας για βιωσιμότητα
Η Chiquita υιοθέτησε ένα σύνολο βασικών αξιών και ενημέρωσε τον Κώδικα Δεοντολογίας της για να συμπεριλάβει το εργασιακό πρότυπο SA8000 της Social Accountability International.
2000
- Το 2001, η Chiquita και η IUF, COLSIBA, υπέγραψαν μια ιστορική συμφωνία για τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων σε φάρμες μπανάνας. Η Wal-Mart αναγνώρισε την Chiquita ως Περιβαλλοντικό Προμηθευτή της χρονιάς.
- Το 2004, όλες οι φάρμες της Chiquita στη Λατινική Αμερική πιστοποιήθηκαν κατά το πρότυπο εργασίας SA8000. Η Chiquita κέρδισε το Βραβείο “Corporate Citizen of the Americas” από τον Οργανισμό Αμερικανικών Κρατών για το έργο ιδιοκτησίας κατοικιών Nuevo San Juan στην Ονδούρα.
2015
Just Smile!
Το 2015 η Chiquita λανσάρισε την καμπάνια Just Smile! ως έναν δημιουργικό και παιχνιδιάρικο τρόπο για να γνωρίσουν οι καταναλωτές τις μπανάνες Chiquita. Η Chiquita είναι μια εμπορική επωνυμία που μεταδίδει ευτυχία, θετικότητα και την επιθυμία για μοίρασμα.
2017
We are bananas
Το 2017, λανσάραμε τη νέα παγκόσμια εταιρική μας ταυτότητα με την καμπάνια we are bananas στη Βόρεια Αμερική και την επεκτείναμε το 2018 και στην Ευρώπη.
2017
We Are Bananas
Έχουμε ως στόχο να υλοποιήσουμε το βασικό μήνυμα χαράς της εμπορικής επωνυμίας μας μέσα από τη ζωντανή και παιχνιδιάρικη οπτική αφήγηση. Το σύνθημά μας ενσωματώνει την ηγετική μας θέση στον τομέα της καλλιέργειας μπανανών και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα μας!
Άλλα συνθήματα: “hello yellow”, “nobody has ever eaten a banana angry” και “work on your curve”.
2017
Always the Best Choice
Φαστ φουντ ή εστιατόριο; Προπόνηση ή χορός; Υγιεινή ή καλή διατροφή; Κάθε μέρα πρέπει να πάρετε πολλές αποφάσεις. Πρέπει όμως και να διαλέξετε; Στην Chiquita πιστεύουμε ότι υπάρχει πάντα μια τρίτη επιλογή.
2017
Always the Best Choice
Η ευρωπαϊκή διασκευή ήταν μια νέα καμπάνια που πραγματοποιήθηκε μέσα από διάφορα κανάλια και αξιοποίησε τις τοπικές ιδιαιτερότητες, με τίτλο “Always the Best Choice”.
Αυτή είναι η ιδέα που ενέπνευσε και την πολυθεματική αυτή καμπάνια που δημιουργήθηκε για να περιγράψει με φρέσκο, δυναμικό και παιχνιδιάρικο τρόπο ότι το εμβληματικό μπλε αυτοκόλλητο της μπανάνας Chiquita, με το χαρακτηριστικό χαμόγελο και την υπέροχη γεύση, μάς κάνει όλους να συμφωνούμε.
Η νέα καμπάνια για την εμπορική επωνυμία συνέπεσε με τα αποτελέσματα της μελέτης Brand Love Study από τη Smarty Pants. Αυτή η πρωτοποριακή μελέτη που διανύει πλέον 9 χρόνια, εντοπίζει τις εμπορικές επωνυμίες που κερδίζουν τις καρδιές μικρών και μεγάλων σε όλη την Αμερική. Η Chiquita συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στη μελέτη και επιλέχθηκε από τους γονείς ως η πιο αγαπημένη μάρκα μπανάνας. Κατατάχθηκε 14η στις 50 κορυφαίες μάρκες που επέλεξαν οι γονείς ανάμεσα σε 347 επωνυμίες και 20 κατηγορίες συνολικά.
2017
The Banana Sun Cometh
Εμπνευσμένοι από την απλότητα, την τόλμη και το χιούμορ, διοργανώσαμε μια θεσπέσια εκδήλωση και φέραμε τις μπανάνες Chiquita στη σκέψη όλων.
2017
The Banana Sun Cometh
Χρειαζόμασταν μια νέα καλοκαιρινή καμπάνια, στην οποία ο ήλιος θα έπαιρνε το σχήμα μιας γιγάντιας μπανάνας που θα μπορούσε να θαυμάσει η Βόρεια Αμερική κατά την έκλειψη ηλίου τον Αύγουστο του 2017. Ήταν η πιο επιτυχημένη καμπάνια μας: Η Chiquita έδωσε την εμπορική επωνυμία της στον ήλιο.
2019
Miss Chiquita, το σύμβολο της επωνυμίας μας
Η Miss Chiquita απέδειξε για μια ακόμη φορά τη διαχρονική της αξία σήμερα, κερδίζοντας το πρώτο βραβείο PopIcon International κατά τη διάρκεια της εβδομάδας Advertising
2019
Miss Chiquita, το σύμβολο της επωνυμίας μας
Το 2018, δεν έλειψε και από την εκδήλωση Madison Avenue Walk of Fame στην εβδομάδα Advertising Week, η οποία τιμά τα πιο περίτεχνα διαφημιστικά σύμβολα του κλάδου. Το 2019, η Miss Chiquita συμμετείχε για άλλη μια φορά στην εκδήλωση Madison Avenue Walk of Fame, αυτή τη φορά για να γιορτάσει τα 75α γενέθλιά της.
Αργότερα εκείνη τη χρονιά, η Miss Chiquita ψηφίστηκε επίσης μεταξύ των 10 “πιο σέξι” μασκότ σε εμπορικά σήματα, σύμφωνα με τον ιστότοπο Πέρα από τη γιορτινή της εμφάνιση, η Miss Chiquita είναι και βασική υποστηρικτής της εμπορικής επωνυμίας της Chiquita. Η αποστολή της ήταν – και εξακολουθεί να είναι – να αποδείξει ότι τα υγιεινά σνακ είναι διασκεδαστικά και νόστιμα.
B-DAY
Chiquita σημαίνει Μπανάνα
Η μπανάνα είναι το τέταρτο πιο σημαντικό τρόφιμο μετά το ρύζι, το σιτάρι και τον αραβόσιτο. Κάθε χρόνο, καταναλώνονται πάνω από 10 δισεκατομμύρια μπανάνες μας. Η ποιότητα είναι στο DNA μας και το σύμβολο αυτής της ποιότητας αντανακλάται εδώ και πάνω από 50 χρόνια με το διάσημο, εμβληματικό μπλε αυτοκόλλητο.