Η Chiquita γιορτάζει τη χειραφέτηση των γυναικών
Η Chiquita γιορτάζει τη χειραφέτηση των γυναικών

Η Chiquita γιορτάζει τη χειραφέτηση των γυναικών

Εταιρικά νέα
11 Μαρ 2020

Στις 8 Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η Chiquita, το εμβληματικό παγκόσμιο brand μπανάνας, τονίζει τη δέσμευσή της να ανταπεξέλθει στην πρόκληση της ισότητας για τις γυναίκες στις φάρμες μπανάνας της Λατινικής Αμερικής.

Στις φάρμες, μια παραδοσιακά ανδροκρατούμενη και εξαιρετικά απαιτητική σωματικά εργασία σε απομακρυσμένες περιοχές, οι γυναίκες μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στη βία, στις διακρίσεις και στον εκφοβισμό. Η Chiquita έχει ενστερνιστεί τη σημαντική πρόκληση της προώθησης των δικαιωμάτων των γυναικών και έχει αναπτύξει οδηγίες, κώδικες συμπεριφοράς και εργαλεία για να διασφαλίσει την εξάλειψη περιστατικών, όσο είναι αυτό δυνατό, ενώ επιδεικνύει μηδενική ανοχή σε τέτοιες πράξεις.

women empowerment

 

Η Chiquita κατανοεί ότι είναι σημαντικό για όλους τους εργαζομένους να είναι και να νιώθουν ασφαλείς και να επωφελούνται από τις καλύτερες δυνατές συνθήκες εργασίας, χωρίς να φοβούνται ότι θα παρενοχληθούν. Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της εταιρείας είναι να διασφαλίσει ότι ακούγονται όλες οι φωνές των εργαζομένων της και ότι τυχόν ανησυχίες για ακατάλληλη συμπεριφορά μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα.

Τα εργαλεία διαφύλαξης της Chiquita
Για να καταφέρει να επιτύχει τον στόχο της για την ισότητα των φύλων και τη χειραφέτηση του γυναικείου της εργατικού δυναμικού, η Chiquita ανέπτυξε μια ποικιλία μοναδικών εργαλείων για την προστασία των δικαιωμάτων των γυναικών και την παροχή υποστήριξης ώστε να μπορούν να αξιοποιούν ευκαιρίες.

Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο είναι η αποκλειστική γραμμή βοήθειας, διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 μέρες τον χρόνο που δίνει τη δυνατότητα στους εργαζομένους να καταγγείλουν ανώνυμα οποιοδήποτε περιστατικό διάκρισης ή παρενόχλησης σε ένα απόλυτα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας προωθούν αυτό το εργαλείο από φυτεία σε φυτεία, ώστε να παρέχεται βοήθεια και τα περιστατικά να επιλύονται όσο το δυνατόν συντομότερα.

women empowerment

 

Η συμφωνία μεταξύ των IUF-Colsiba-Chiquita του 2001 για τα δικαιώματα των εργαζομένων ενδυναμώθηκε το 2013, ώστε να προστατέψει ειδικά τα δικαιώματα των γυναικών και, πιο συγκεκριμένα, τις ευκαιρίες τους στην εργασία. Το παράρτημα της συμφωνίας παρέχει μια επιπλέον αποτελεσματική προστασία στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της Chiquita στον Παναμά, την Κόστα Ρίκα, την Ονδούρα και πλέον στη Γουατεμάλα, όπου εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή.

Η συμφωνία είναι, επίσης, η βάση για μια εκστρατεία πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης για την προώθηση των τεχνικών δεξιοτήτων, των δικαιωμάτων και της υγείας και της ασφάλειας των γυναικών, ενώ επανεξετάζεται τακτικά από μια ειδική επιτροπή ώστε να αξιολογείται η εφαρμογή της συμφωνίας.


Οι συνεχιζόμενες προσπάθειες της Chiquita

Ενώ η Chiquita δέχεται πως οι γυναίκες συνεχίζουν να εκπροσωπούνται ανεπαρκώς σε όλες τις βαθμίδες του οργανισμού, η εταιρεία εργάζεται σκληρά ώστε να αυξήσει τη συμμετοχή των γυναικών, όπως φαίνεται από το παράδειγμα των 4 εργαζόμενων γυναικών στην Chiquita, της Mayra, της Faustina, της Elizabeth και της Nives.

Η Mayra Noelia Pereira, μητέρα τεσσάρων παιδιών, ήταν η πρώτη γυναίκα που χειρίστηκε κινητούς γερανούς στον τερματικό σιδηροδρομικό σταθμό του λιμανιού Puerto Barrios, εμπνέοντας και άλλες γυναίκες να γίνουν χειρίστριες στο λιμάνι. 

Η απόφοιτη αγρονομίας Faustina Madrid ανήλθε στη θέση της Διαχειρίστριας Φυτείας με την Chiquita, κερδίζοντας ταυτόχρονα νέες γνώσεις και δεξιότητες.

Η Nives de Luca έχει εργαστεί στην Chiquita από το 2003 σε πολλές σημαντικές θέσεις. Αυτή τη στιγμή είναι Διευθύντρια Λιμανιού στο Oxnard της Καλιφόρνιας, ενός σημαντικού κόμβου που εξυπηρετεί τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. 

Η Elizabeth Vargas Hidalgo ξεκίνησε την καριέρα της στην Chiquita ως εργαζόμενη σε φυτεία και είναι τώρα προϊστάμενη στο εργοστάσιο συσκευασίας, βοηθώντας τη φυτεία της να επιτυγχάνει σπουδαία αποτελέσματα.

Καμπάνια με το ροζ αυτοκόλλητο
Η ενασχόληση της Chiquita με τις γυναίκες δεν σταματά στις φυτείες στις τροπικές περιοχές. Το brand της πασίγνωστης Miss Chiquita είναι επίσης ισχυρός υποστηρικτής της μάχης κατά του καρκίνου του μαστού, του δεύτερου πιο κοινού καρκίνου στις γυναίκες παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 25% όλων των περιπτώσεων καρκίνου στις γυναίκες.

Η καμπάνια με το ροζ αυτοκόλλητο της Chiquita στηρίζει τον Μήνα Ευαισθητοποίησης για τον Καρκίνο του Μαστού, μια καμπάνια που οργανώνεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις για τον καρκίνο του μαστού κάθε Οκτώβριο. Κάθε χρόνο από το 2017, κατά τον μήνα Οκτώβριο, το χρώμα του χαρακτηριστικού μπλε αυτοκόλλητου της εταιρείας αλλάζει σε χρώμα ροζ για την ευαισθητοποίηση του κοινού παγκοσμίως. Η Chiquita συνεργάζεται επίσης κάθε χρόνο με διάφορες οργανώσεις όπως την Pink Ribbon, την Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρία, την Girls vs Cancer κ.λπ. στηρίζοντας τις προσπάθειές τους για την έρευνα και την παροχή υποστήριξης στους ασθενείς, τους επιζώντες και τους φροντιστές.